Tato aplikace byla vyvinuta na počátku roku 2010, což znamená, že i více než půl miliardovou popularitu získala během šesti let.
Aplikace byla spuštěná dne šestého dubna, a hned tento den si ji stáhlo do svých chytrých telefonů více než pětadvacet tisíc uživatelů. Tato aplikace měla neuvěřitelný potenciál, což samozřejmě přilákalo i krále všech sociálních sítí. Facebook už v polovině roku 2012 neváhala za čtyřicet milionů uživatelů a Instagramovou aplikaci zaplatit více než miliardu dolarů. Právě koupě Instagramu vyděsila její uživatele, protože odkudsi se vyrojily fámy, že Facebook che na Instagramu vydělávat tím, že bude fotografie jejich uživatelů prodávat, tato informace však byla mylná a Instagram a eventuálně i Facebook tuto informaci dementovali.
· Reklama na Instagramu je stále strašákem uživatelů
Koupí Instagramu samozřejmě do aplikace přibyly tzv. sponzorované příspěvky, jejichž obsah je pro Facebook dalším zdrojem příjmů. Navíc Facebook zrušil chronologické řazení příspěvků ve vyhledávání, což přirozeně zvýhodňuje právě sponzorovaný obsah ve vyhledávání. Tuto aktualizaci uživatelé velmi hlasitě kritizují.
· Zrušení chronologického řazení obrázků
Na domovské obrazovce už se neřadí podle data vzniku od nejnovějšího, ale podle chytrého algoritmu, který příspěvky řadí tak, jak se vy chováte k autorovi příspěvku. Tedy kolik jeho fotek jste lajkli nebo jestli ho sledujete, a jak často se nacházíte na jeho profilu.
· Může Instagram něco ohrožovat?
Pět let stará aplikace Snapchat je skutečným konkurentem Instagramu. Mezi aplikacemi pro chytré telefony existuje velká konkurence, a právě Snapchat je pro Instagram tím největším konkurentem. Uživatelé, zvláště ti nejmladší, upřednostňují posílání krátkých videí, časově omezených zpráv, ale také fakt, že na těchto aplikacích nejsou jejich rodiče, před kterými nejmladší generace utíká z Facebooku (a potažmo aplikací, které Facebook vlastní) pryč.